Rólunk
Szolgáltatásaink
Óratípusok
Órarend
Árlista
Oktatóink
Elérhetőség
Partnereink

Edzéstípusok

Gumiszalag:
Az egyszerű gumiszalag kiválóan alkalmas erősítő, alakformáló tornagyakorlatokhoz. Változó ellenállással fejleszti az izomzatot. Előnye, hogy a mozgás pályájának minden pontján történik erőkifejtés, a húzó és engedő szakaszban is, ezért az izmok célzottan kapnak terhelést. Gyermekek edzésében is kitűnően alkalmazható, hiszen a gyermekkori csontosodási folyamatot, a csontok növekedését nem állítja le. A rugalmas ellenállás nem károsítja az ízületeket, ezért az idősebbek tornájában is alkalmazható. A különböző erősségű szalagok lehetővé teszik, hogy az életkornak illetve edzettségi állapotnak megfelelőek legyenek.

Bosu:
Az Integrált Egyensúly Tréning (IET) legnépszerűbb eszköze. A Bosu elnevezés („Both Sides Utilized”), azaz  „mindkét oldalt használva” kifejezésből ered. A Bosu egy instabil fitnesz eszköz, egy felfújható gumi félgömb, melyen állva, ülve, fekve, hasalva, térdelve egyensúlyozva kell végezni a speciális gyakorlatokat. Használata több szempontból is jótékony az emberi szervezetre, hiszen fejleszti a testtudatot, a koordinációt, az állóképességet, ezen kívül izomfejlesztő, zsírégető, stressz oldó hatása is ismert. Az edzésmódszer hatékonyságát egyébként az instabilitás okozza, mely folyamatos koncentrációra és tudatos testmozgásra sarkallja a Bosu használóját, de fontos szerepet játszik a gerincoszlop stabilizációjában részt vevő izmok erősítésében, ezért is nevezzük integrált tréningnek.

Step pad:
A Step pad használatával egyszerre tudunk zsírégető és állóképesség fejlesztő edzéseket is tartani. Az órákon elsősorban az alsó végtagok tónusában és a farizom szerkezetében következik be változás. Az izmok sokkal feszesebbek, tónusosabbak lesznek. A combfeszítő- és combhajlító izmok, valamint a vádlik egész órán aktívan dolgoznak. Szebbé, formásabbá válnak a lábak. A farizmok feszesebbek lesznek. Könnyen követhető koreográfiákból épülnek fel az órák. A fokozatosság és a vendégek gyakorlottsága a legfontosabb szempont a gyakorlatok összeállításánál.

Rúd:
A rúddal a felsőtest teljes izomzatát átmozgatjuk. A vállizület nagyszerű átmozgatása mellett a kar, a gerincoszlop és a törzs erősítését is végezzük A törzs izmainak erősítése nagyon fontos, hisz számos funkciót lát el. Védik a belső szerveinket és a gerincet. Amikor a test mozog és használjuk a mélyhát  és hasizmainkat az ezáltal létrejövő pumpáló hatás segíti a megfelelő működését az ér-és nyirokrendszernek.

Fit-Ball:
A Fit-Ball egy gumiból készült nagylabda, amely különböző méretben kapható, a testmagasságtól függően. Végezhetőek rajta könnyű koreografált mozgásformák, amelyek a ritmust és a koordinációt fejlesztik, ugyanakkor nagyszerű alapját képezheti az egyensúly fejlesztésének. Kíméli a gerincet és egyben a gerinc mobilitását fejlesztő gyakorlatok végzésére is alkalmas. Gerincproblémákkal küzdők is alkalmazhatják, hiszen csökkenti a gerinc terhelését, ugyanakkor a labdán végzett gyakorlatok erősítik a gerinc menti izmokat. Sajnos a felnőtt lakosság nagy része komolyabb gerincbetegségekkel küszködik. Természetesen számukra is van megoldás, az intenzív rugózásokat nélkülözve, kellő bemelegítés után végezhetik az erősítő gyakorlatokat. Az izomerő növekedésével arányosan csökkenhetnek életüket megkeserítő, a mozgatórendszer passzív elemeinek károsodásából eredő fájdalmak.

Soft ball:
Ezt a játékos, színes, vidám eszközt (labdát) használhatjuk erősítő, zsírégető, streching edzésekhez. A far- és lábizmok intenzív erősítése mellett nagy szerep jut a törzsizmok dolgoztatásának, ami az ülőmunkát végzőknél különösen fontos.  A gerinc különböző szakaszainak ergonómikus alátámasztásaként, vagy akár relaxációhoz is kiváló.  Kis helyigényű eszköz, amely minden korosztály számára ajánlott. Mivel egyszerre többfelé kell figyelni, javul a koordináció, ez személyiségfejlődéssel is jár.

Callanetics:
A Callanetics tartás és alakjavító torna, elsősorban a mélyen fekvő izmok dolgoznak. A gyakorlatok rugalmassá teszik a test izmait, amelyek finoman rajzoltak, kontúrosak lesznek. A felsőtest izomzatát erősítő gyakorlatok javítják a testtartást, nagymértékben enyhítik a hátfájást, szép tartást eredményez. A medencefenék izmainak aktivizálásával, fokozódik a mélyizmok munkájának hatékonysága, csökkentve ezzel az inkontinenciát és egyéb egészségügyi problémákat. A halk zene az ellazulást szolgálja.

Köredzés:
A köredzés lényege, hogy az edzésprogram különböző jellegű, erő és állóképesség fejlesztő gyakorlatokból áll össze. Ezeket a gyakorlatokat meghatározott állomásokon, adott intenzitással és ismétlésszámmal, bizonyos ideig, pihenőidővel hajtjuk végre. Az órák variálhatósága függ a résztevők edzettségétől az óraadó kreativitásától. A köredzés gyakorlásával több kondicionális képesség (erő, gyorsaság, állóképesség) egyszerre fejleszthető, változatos és több izomcsoport egyidejű megdolgoztatására alkalmas időtakarékos edzésmódszer.   

Kézi súlyzó:
Egyszerű és hatékony edzéseszköz. Vendégeink edzettségi állapotának megfelelő nehézségű súlyokkal végezzük a gyakorlatokat. Kisebb súlyokkal, nagyobb ismétlés számban dolgozunk akkor, ha a cél az izmok formálása, szálkásítása. Ha növelni is szeretnénk az izmokat, akkor nagyobb súlyokkal dolgozunk és csökkentjük az ismétlésszámot. Az eszköz rendszeres használatával szép, formás, tónusos izomzat érhető el.

 

Személyi edzés
Kiscsoportos órák
Aerobic
Kondi gépek
Fitness eszközök
Szauna
Szolárium
Masszőr
Természetgyógyász
Házirend
Házirend